Informationsmöte för leverantörer av system inom miljötillsynsområdet
Här hittar du dokumentationen från informationsmötet som hölls den 24 juni.
Det var Naturvårdsverket och Sveriges Kommuner och Regioner som bjöd in till mötet om den fortsatta digitaliseringen inom miljöbalksområdet.
Syftet med mötet var att ge en ökad förståelse för hur information kommer att beskrivas, utbytas och hanteras för att möjliggöra en mer enhetlig, säker och effektiv informationshantering hos kommuner, länsstyrelser och centrala myndigheter.
